• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
OMG!!!!
Jag är så chockad!!
Mitt betyg var 3,1 förra månaden och nu sjönk det till 0,8?!?! Jag har ALDRIG legat så lågt så länge jag har haft koll på betyget.

Allt pga att jag nollade mina kreditkort!
Och på söndag försvinner en ff.
På måndag söker jag lån, testade för 2 månader sen fick inga erbjudanden. NU HOPPAS MAN!!!
 

Ljusning

Aktiv medlem
Poäng: 86
Blev medlem
5 Juli 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Har betalt bort och avslutat flera lån/krediter.
Riskprognos har sänkts från 5,9 till 0,76. Uc score är densamma och omdöme mindre bra. Vad kommer det sig att score inte förändras när riskprognosen sänkts så mycket?
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Mitt betyg oförändrat trots att jag betalt av ett lån och har 65000 mindre i totalskuld från förra månaden. 0.95 fortfarande.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Oh, över mina förväntningar igen -ligger nu på 1,1! Detta gjorde mig dock lite osäker nu på när jag ska söka. Jag har en ff som går ut den 25/7, min näst sista. Då lär jag ju gå under 1 och få utmärkt betyg? Hur stor skillnad tror ni det gör för ansökan Att ha betyg 1,1 eller 0,9 och under? Jag måste söka innan nästa uc uppdatering, eftersom jag la in all lön på att betala av kreditkorten vilka jag sedan har utnyttjat igen.
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Oh, över mina förväntningar igen -ligger nu på 1,1! Detta gjorde mig dock lite osäker nu på när jag ska söka. Jag har en ff som går ut den 25/7, min näst sista. Då lär jag ju gå under 1 och få utmärkt betyg? Hur stor skillnad tror ni det gör för ansökan Att ha betyg 1,1 eller 0,9 och under? Jag måste söka innan nästa uc uppdatering, eftersom jag la in all lön på att betala av kreditkorten vilka jag sedan har utnyttjat igen.
Betyget utmärkt är när man har under 0,1.
0,2-0,9 är betyget mycket bra.
1-4 är ”bra”.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp